top of page
  • Writer's pictureEscape From Reality

Serii de cărți

Updated: Oct 30, 2020

Răsfoiam zilele trecute agenda pe care îmi notez cărțile pe care le citesc și mi-am dat seama faptul că am citit destul de multe serii de cărți pe care aș putea să le împărtășesc cu voi. Țin această agendă cu cărțile citite încă din clasa a 9 a, deși am mai schimbat-o de câteva ori și nu pentru că se terminase, ci pentru că fie nu îmi mai plăcea agenda, fie pentru că nu îmi plăcea cum am clasificat cărțile 😂. Unde voiam să ajung de fapt este faptul că vor fi și câteva serii de cărți adolescentine din categoria vampiri, pentru că de, erau la modă atunci. Acestea fiind spuse, vă prezint mai jos seriile de cărți în ordinea în care au fost citite.


De departe seria mea preferată și pe care aș reciti-o oricând cu drag este Harry Potter de J.K.Rowling:

  • Harry Potter și Piatra Filozofală

  • Harry Potter și Camera Secretelor

  • Harry Potter și Prizonierul din Azkaban

  • Harry Potter și Ordinul Phoenix

  • Harry Potter și Prințul Semipur

  • Harry Potter și Talismanele Morții

  • Poveștile Bardului Beedle, carte care este menționată în Talismanele Morții

  • Harry Potter și Copilul Blestemat

La vremea respectivă eram fanul serialului Jurnalele Vampirilor, fiind primul serial la care m-am uitat și de asemenea debutul meu între ale uitatului la seriale. Cred că am citit tot ce se putea din această categorie. Începând cu Jurnalele Vampirilor de L.J.Smith:

  • Jurnalele Vampirilor, Trezirea

  • Jurnalele Vampirilor, Lupta

  • Jurnalele Vampirilor, Furia

  • Jurnalele Vampirilor, Reuniunea

  • Jurnalele Vampirilor: Întoarcerea - Căderea Nopții

  • Jurnalele Vampirilor: Întoarcerea - Suflete Umbră, mai era și o partea a 3a la aceasta seria, dar nu am mai citit-o pentru că nu mă prinsese povestea.

Jurnalele lui Stefan

  • Începuturile

  • Sete de Sânge

  • Nesățul

  • Spintecătorul

  • Azilul

  • Constrângerea

A urmat seria Casa Nopții de Kristin Cast & P.C.Cast din care am citit doar 3 cărți pentru că este o serie cu 14 cărți. Destul de multicele aș zice. Nu prea aveam bănuți să mi le cumpăr pe toate, dar am găsit o parte dintre ele la o bibliotecă, însă nu erau toate, de aceea nu am mai continuat cu ele și am citit doar:

  • Semnul

  • Trădarea

  • Înfruntarea

În acea perioadă începuse nebunia cu fanii Saga Amurg. Nu pot să spun că am fost un super fan al ecranizării, dar am citit cărțile și mi-au plăcut mai mult. Dacă tot erau toate fetele înnebunite după această seria am zis să îi dau o șansă.

  • Amurg

  • Lună nouă

  • Eclipsa

  • Zori de zi

Apoi, tot în perioada liceului citeam destul de mult revista Bravo sau Bravo Girl, mai ales după ce au început să apară cu serii de cărți, iar acolo am descoperit următoarele două serii:


Cercul Secret de L.J.Smith

  • Ritualul

  • Captiva

  • Puterea

  • Despărțirea

Fetele Gallager de Ally Carter

  • Dacă ți-aș spune că te iubesc ar trebui să te omor

  • Pe cuvânt de spioană

  • Cum să nu te lași dus de nas de o fată sub acoperire

  • Doar cei mai buni spionează de tineri

Au urmat alte câteva serii de cărți despre care nu am prea multe de spus, ci doar că le-am citit la momentul respectiv, unele dintre ele mi-au plăcut, altele nu pot să spun că m-au impresionat:


Lupii din Mercy Falls de Maggie Stiefvater

  • Fior

  • Șovăire

Seria Hush, Hush de Becca Fitzpatrick

  • Îngerul Nopții

  • Crescendo

  • Tăcere

Chimie perfectă și Legile Atracției de Simone Elkeles.


Seria Beautiful Disasters de Jamie McGuire:

  • Fericirea începe azi

  • Fericirea mea ești tu

Primele 5 volume din Seria Academia Vampirilor de Richelle Mead.


Jocurile Foamei de Suzanne Collins. Am citit doar prima parte si aproximativ jumătate din partea a doua pentru că nu m-a încântat povestea în sine. Să văd filmele a fost suficient pentru a-mi face o ideea asupra acestei povești.


După ce am văzut serialul Pretty Little Lairs am citit cele 3 părți din seria Micuțele Mincinoase de Sara Shepard:

  • Micuțele Mincinoase

  • Impecabil

  • Perfect

În facultate a urmat una dintre cele mai discutate și în vogă cărți la momentul respectiv, făcând vâlvă și anume Seria 50 Shades of Grey de E.L.James:

  • 50 de umbre ale lui Grey

  • 50 de umbre întunecate

  • 50 de umbre descătușate

  • Grey - versiunea lui Christian

Când a apărut filmul Divergent, povestea fiind similară cu cea din Jocurile Foamei, pubicul s-a împărșit în două tabere: cei cărora le plăcea seria Divergent și cei care rămăseseră fani ai Jocurilor Foamei. Eu am făcut parte din tabăra celor cărora le-a plăcut Seria Divergent de Veronica Roth:

  • Divergent

  • Insurgent

  • Experiment

  • Four - O antologie Divergent

După ce a fost mai lăudată și promovată peste tot, majoritatea spuneau despre Seria Fluturi de Irina Binder, nu am vrut o bună perioadă de timp să o citesc. Mi se părea un clișeu, o altă carte de dragoste siropoasă. În cele din urmă toate cele 4 părți ale seriei (3 volume intitulate Fluturi, iar cel de-al 4 lea se numeste Până la sfârșit) și pot spune că mi-au plăcut.


Ulterior am descoperit pe www.elefant.ro Seria After de Anna Todd, iar apoi am mai tot citit cărți scrise de ea. Deși o bună parte dintre acestea au peste 500 de pagini, se citesc foarte ușor, iar poveștile sunt destul de catchy.


Seria After:

  • După ce ne-am întâlnit

  • După ce ne-am certat

  • După ce ne-am îndragostit

  • După ce am găsit fericirea

  • Înainte de noi

Seria Landon Gibson:

  • Nimic mai mult

  • Nimic mai puțin

Seria Karina and Kael:

  • Cele mai strălucitoare stele

Din această serie urmează să mai apară Connected și Beloved.


La un moment dat m-am apucat de citit Seria Urzeala Tronurilor - Cântec de Gheață și Foc de George R.R. Martin care mi-a luat extrem de mult timp să o citesc pentru că în afară de prima carte, restul au câte două volume cu minim 500 de pagini fiecare. M-am apucat să le citesc înainte de a mă uita la serial, iar mai jos găsiți cărțile din această serie:

  • Urzeala Tronurilor (1 volum)

  • Încleștarea Regilor (2 volume)

  • Iureșul Săbiilor (2 volume)

  • Festinul Ciorilor (2 volume)

  • Dansul Dragonilor (2 volume). Eu am citit doar primul volum pentru că deja mă plictisisem să citesc cărți așa de mari, dar îl am pe listă și pe cel de-al doilea astfel încât să termin seria.

Cronicile Wardstone de Joseph Delaney le aveam pe listă de când eram mia mică, însă nu am avut ocazia să mi le cumpăr, iar când am putut să le cumpăr nu le-am mai găsit pe toate pe piață :)). Prin urmare am citit următoarele cărți din serie:

  • Ucenicul Vraciului

  • Blestemul Vraciului

  • Secretul Vraciului

  • Bătălia Vraciului

  • Greșala Vraciului

Și aș vrea să le citesc la un moment dat și pe restul:

  • Sacrificiul Vraciului

  • Coșmarul Varciului - pe aceasta din păcate nu o mai găsesc 😔

  • Destinul Vraciului

  • Alianța Vraciului

  • Sângele Vraciului

  • Povestea lui Slither

  • Amintirile Vraciului

  • Poveștile Vraciului

Între timp am descoperit o nouă carte pe pagina de Instagram a Dianei Dumitrescu, care s-a dovedit a fi de fapt, o altă serie 😁. Așa am ajuns să citesc Seria Familia Royal de Erin Watt:

  • Prințesa de hârtie

  • Prințul de hârtie

  • Palatul de hârtie

  • Moștenitorul decăzut

  • Regatul sfărâmat

Ulterior am aflat (nu mai știu de unde) de o serie foarte faină pe care o recomand cu drag pentru că are o poveste frumoasă și captivantă. Este vorba despre Seria Regina Roșie de Victoria Aveyard, iar până acum am citit cele 4 volume care au apărut pe piață. Din ce am căutat mi-am dat seamă că ar urma să mai apară și altele.

  • Regina Roșie

  • Sabia de Sticlă

  • Colivia Regelui

  • Furtuna Războiului

Urmează să apară și în România:

  • Cruel Crown

  • Broken Throne

Cu ceva vreme în urmă m-am apucat de serialul Shadow Hunters de pe Netflix, iar apoi am aflat că există și o serie de cărți, pe care, așa cum îmi stă în obicei de cele mai multe ori am vrut să o citesc. Am obiceiul de a citi cărțile înainte sau după ce văd un film, iar treaba asta o aplic și la seriale, câtedata merg în paralel cu ele. Îmi place să văd ambele prespective, să văd ce a vrut să spună autorul, dar ce a vrut să spună și regizorul. Seria Instrumente Mortale (după care a fost inspirat serialul Shadow Hunters) este scrisă de Cassandra Clare și are 6 părți:

  • Orașul Oaselor

  • Orașul de Cenușă

  • Orașul de Sticlă

  • Orașul Îngerilor

  • Orașul Sufletelor Pierdute

  • Orașul Focului Ceresc - pe aceasta o am pe listă, încă nu am citit-o

Pentru că am văzut la foarte multă lume seria asta, pe Instagram, în metrou, la birou, am zis să îi dau o șansă. Am citit Tetralogia Napolitană de Elena Ferrante, a fost simpatică însă nu pot să spun că m-a impresionat foarte tare. De asemenea și aceste cărți au ajuns ecranizate într-un serial, nu am apucat încă să îl văd, dar nici nu mă tentează prea tare. Pentru un moment.

  • Prietena mea genială

  • Povestea noului numele

  • Cei care pleacă și cei care rămân

  • Povestea fetiței pierdute

În vacanța de sărbători dintre 2019 și 2020 m-am apucat de serialul The Witcher, tot pe Netflix. Evident, m-am interesat, am aflat că și acesta are o serie de cărți, care erau deja pe Bookster și m-am apucat și se acestă serie scrisă de Andrzej Sapkowski:

  • Ultima dorință

  • Sabia Destinului

  • Sângele Elfilor

Și urmează să citesc: Vremea Disprețului și Botezul Focului.


O serie pe care o văzusem cu ceva vreme în urmă și pe care o aveam oarecum în vedere este Outlander. Până să intru în posesia ei de la Bookster m-am apucat de serial, dar abia aștept să o citesc. La fel ca Urzeala Tronurilor și Outlander este destul de stufoasă:

  • Călătoarea (1 volum)

  • Talismanul (1 volum)

  • Cercul de Piatra (2 volume)

  • Tobele Toamnei (2 volume)

  • Crucea de Foc (2 volume)

  • Prin Zăpadă și Cenușă (2 volume)

Pentru un moment mai am lista de citit Seria Aleasa de Kiera Cass:

  • Selecția

  • Elita

  • Aleasa

  • Moștenitoarea

  • Coroana

Voi ce serii de cărți ați citit din cele de mai sus sau ce alte serii de cărți ați citit? 😊






25 views0 comments

Recent Posts

See All

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
bottom of page