top of page
  • Writer's pictureEscape From Reality

O familie care a ajuns legendară | Leii Siciliei de Stefania Auci

Romanul a avut un adevărat succes și a fost bestseller în Italia anul trecut. Acesta ilustrează viața uneia dintre cele mai cunoscute familii italiene alte tuturor timpurilor. Cartea este prima parte a unei trilogii dedicate parcursului familiei Florio în Palermo.


Am cumpărat cartea în acestă vară, după ce am văzut-o la Raisa Beicu pe Instagram. Mi s-a părut interesantă descrierea cărții și m-am gândit că mi-ar face plăcere să o citesc. O găsiți în continuare la Editura Nemira.


Într-adevăr este o lectură plăcută și ușoară în ciuda celor +600 pagini. Firul epic se desfășoară cursiv, în ordine cronologică și nu te amețește făcând diverse parelele. Lucru pe care eu l-am mai întâlnit la alte cărți.



Povestea începe de la prima generație a familiei Florio care se mută dintr-un mic sătuc în marele Palermo al anilor 1800. Cei doi frați, Ignazio și Paolo încep afacerile cu un mic magazin de mirodenii, urmând ca pe parcursul anilor să își extindă activitățile. Acțiunea se petrece în perioada anilor 1799 - 1868, timp în care apar noi generații în peisaj.


Esența poveștii se rezumă la familie și la un fiu care să ducă mai departe numele și afacerile. Cu toate aceste nu este exclusă dragostea și devotamentul pe care îl au Giuseppina și Giulia față de soții lor. Indiferent prin câte ipostaze și situații au trecut pentru aceștia.

"Și totuși, există pe lumea acesta o persoană care a rămas agațată cu strășnicie de el. Singura în care are cu adevărat încredere. Și la bine, dar și la rău [...]. Când el a respins-o, ea, tenace, a rezistat. [...]. Ea nu l-a abandonat. Niciodată."

Cu toate acestea, greșelile din tinerețe ale lui Vincenzo și ale Giuliei se întorc peste ani. Un imperiu clădit în timp și cu multă trudă nu mai este de ajuns pentru imaginea copiiilor lor, mai ales a fetelor.


Un pasaj care m-a surprins și care mi s-a părut de actualitate chiar și după mai bine de 150 de ani este puterea de înțelegere a lucrurilor de pe care o are Ignazio junior.

"La cei zece ani ai lui, a înțeles deja că soarta îți poate lua dintr-o dată tot ceea ce, până la acel moment, credeai că ți se cuvine de drept: certitudini, confort, bunăstare."

De-a lungul anilor ce se desfășoară între paginile cărții, familia Florio este încercată de multe greutăți. Concurenți în afaceri, vorbele rele și nespuse ale oamenilor din Palermo, holeră, atacuri armate și multe altele. Una peste alta este o carte frumoasă, care se citește repejor, te intrigă, însă te faci să zici: Eu mă las! Nu o mai citesc! Dar totuși vreau să văd cum se termină.


În încheiere, las mai jos încă un pasaj de la finalul cărții care îmi place extraordinar de mult.

"Palermo, sclav și stăpân în același timp, care pare să se vândă primului venit, dar care nu aparține nimănui, doar sie însuși."

Câteva date despre carte:

  • Publicată în 2020, la Editura Nemira

  • 624 de pagini

  • Genul cărții: Ficțiune

  • 3 din 5 stele pe Goodreads

Este o carte bună, pe care o recomand, dar simt că se putea și mai bine de atât. Oricum abia aștept următoarele două părți să văd cum evoluează familia Florio.


Până data viitoare #enjoyreading.


13 views0 comments

© 2023 by The Book Lover. Proudly created with Wix.com

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
bottom of page